TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

InnoTrans 2010: Swing ? polski tramwaj eksportowy
- Opublikowano: 12.10.2010 18:45:16 4 komentarze
InnoTrans 2010: Swing ? polski tramwaj eksportowy

Swing tramwajem w Polsce jest już dobrze znanym. Pojazdy takie można spotkać na ulicach Warszawy i Gdańska. Po raz pierwszy szerszej publiczności tramwaj PESY został pokazany na berlińskich targach InnoTrans. I trzeba przyznać, że wzbudził spore zainteresowanie wśród osób odwiedzających wystawę. Co więcej to właśnie w Berlinie przy Swingu można było zrelaksować się słuchając, a jakże, swingowej muzyki, inspirowanej chopinowskimi utworami, w wykonaniu trio w składzie: Filip Wojciechowski (pianino), Paweł Pańta (kontrabas) i Cezary Konrad (perkusja). W ciągu dwóch dni eksportowi polscy muzycy (reprezentowali w tym roku nasz kraj na EXPO 2010 w Szanghaju) wystąpili w sześciu mini-recitalach w scenerii wysokiej technologii niskopodłogowego, klimatyzowanego Swinga?

Jako się rzekło PESA Swing to tramwaj niskopodłogowy skierowany dla komunikacji miejskiej, w kraju i za granicą. Spełnia on rosnące potrzeby pasażerów i przewoźników. Bryła nadwozia charakteryzuje się nowoczesnym, harmonijnym kształtem oraz dużą przeszkloną powierzchnią ?tak twierdzą przedstawiciele producenta. Zdaniem ekspertów nie muszą to wcale być słowa rzucane na wiatr. Już dziś wiadomo, że tramwaje z Bydgoszczy pojadą do Segedynu. A kolejne rynki czekają. O Swingach myślą już Turcy. - Zainteresowanie, jakim cieszyły się Swingi na InnoTrans przerosło oczekiwania. Na prezentacjach były tłumy. Widać, że z całego świata, bo na konferencji niemal zabrakło słuchawek z tłumaczeniami. One mogą okazać się prawdziwym hitem eksportowym ?mówi dziennikowi Metro Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Przypomnijmy. Swing jest niskopodłogowym, klimatyzowanym tramwajem, zwycięzcą największego w ubiegłym roku tramwajowego przetargu w Europie ?na 186 pojazdów dla Warszawy. Wiadomo już także, że 35 tych tramwajów jeździć będzie ulicami Gdańska. A zatem. W dwóch z czterech polskich miast-organizatorów turnieju Euro 2012 kibice z całej Europy pojadą Swingiem produkcji PESY Bydgoszcz. Tramwaj, dzięki jednoprzestrzennej budowie oferuje przestronność wnętrza i wygodę podróżowania. Dbając o bezpieczeństwo podróżujących zastosowano system monitoringu. Dla ułatwienia podróżowania we wnętrzu umieszczony został automat do sprzedaży biletów oraz system informacji pasażerskiej. Komfort we wnętrzu zapewniają ponadto układy klimatyzacji, zarówno w kabinie motorniczego jak i w przedziale pasażerskim. Zastosowanie nowoczesnego układu napędowego daje możliwość rekuperacji energii, na życzenie klienta tramwaj można dodatkowo wyposażyć w zasobniki energii, co przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji. Dzięki zastosowanemu napędowi istnieje możliwość przemieszczania pojazdu w warunkach braku zasilania. Wykorzystanie energii zgromadzonej w bateriach pozwala na pokonanie kilkudziesięciu metrów. Szczególnie przydatne staje się to przy zaniku zasilania sieci, gdy zachodzi potrzeba zjechania ze skrzyżowania lub wjechania na torowisko nie posiadające trakcji (np. hala remontowa). Każdy pojazd wyposażony jest w nowoczesne systemy emisji reklam i informacji pasażerskiej. Wózki z klasycznymi osiami, będące sprawdzonym rozwiązaniem, zapewniają niezawodność oraz prostotę obsługi podczas codziennej eksploatacji. Nowoczesna i ergonomiczna kabina motorniczego stwarza komfortowe warunki pracy, a zastosowanie systemu diagnostyki on-line umożliwia monitorowanie stanu pracy floty pojazdów w czasie rzeczywistym. Dzięki systemowi klasyfikacji zdarzeń motorniczy może precyzyjnie określić, sposób postępowania w każdym momencie.

Modułowa budowa tramwaju, zarówno w zakresie konstrukcji jak i wyposażenia umożliwia dopasowanie pojazdu do wymogów klienta. W zależności od potrzeb przewozowych operatora PESA proponuje pojazdy 3, 5 lub 7 członowe, także w wersji dwukierunkowej. Tramwaje przystosowane są do poruszania się po torach o szerokości 1435mm i 1000mm. Europa czeka...


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Swing
InnoTrans
  • qqq – 13.10.2010

    Europa czeka....wschodnia i Azja też :)))

  • q – 13.10.2010

    Prawdziwy podziw i zaskoczenie budziło wśród zwiedzających odpadające naklejki, źle spasowane laminaty, krzywo dokręcone poręcze, tandeta, odpadające uszczelki. Widać polską myśl techniczną, tanio, tanio a jak się da to zróbmy coś jeszcze taniej. Wstyd że takie G. ktoś chce promować zagranicę.

  • do q – 13.10.2010

    Poczytać z klasyki o kapitaliźmie spekulacyjnym, gdzie wszystko jest robione z najtańszej sklejki jaką można dostać w okolicy....

  • LIDERO – 18.10.2010

    Pewnie konkurencja robi oświetlenie z pereł, siedzenia z futra jaguara, a poręcze z kości słoniowej... a wy oczywiście chcielibyście jeździć cudem-techniki a za bilet płacić 50 gr... Ekonomiści z zawodówek...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....