TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Odbiory Panoramy pod koniec kwietnia. Wcześniej nocne jazdy
InfoTram.pl - Opublikowano: 13.02.2020 16:45:42
Odbiory Panoramy pod koniec kwietnia. Wcześniej nocne jazdy (foto: UMO)

Nowy tramwaj Panorama dotarł do Olsztyna ok. 1 w nocy ze środy na czwartek (12/13 lutego).

Transport tramwaju z kraju nad Bosforem to ogromne, logistyczne wyzwanie. Aby dotrzeć do stolicy Warmii i Mazur, tramwaj podróżował m.in. przez Włochy, Austrię i Niemcy. Taki wybór trasy był konieczny ze względu na rozmiary ładunku, jaki znajdował się na specjalistycznej lawecie.

Między innymi z tego względu czas dostawy pojazdu to aż dwa tygodnie. Nie dość, że trzeba wybrać taką trasę, by przetransportować tramwaj bez problemu, to na dodatek można go wieźć jedynie w nocy.

Czekaliśmy na ten moment od podpisania umowy w lipcu 2018 roku - mówi prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. Nowe pojazdy są niezbędne, aby obsługiwać już istniejący system tramwajowy, ale tez ten, który dopiero będzie budowany. Przypominam, że w przetragu ogłoszonym przez nas wzięła udział tylko turecka firma Durmazlar, spełniła wszystkie warunki, wygrała i przygotowuje kolejne pojazdy – dodał.

Łącznie z Bursy do Olsztyna trafi 12 tramwajów, a w miarę zapotrzebowania i możliwości finansowych miasta może być ich jeszcze drugie tyle. Pojazdy Panorama kursują po torowiskach m.in. Samsunu, Kocaeli. Turecka firma olsztyńskim kontraktem debiutuje jednak na europejskim rynku.

Tramwaj na razie jest własnością firmy Dulmazlar i nie my nim zarządzamy. Teraz pierwszy pojazd ma przechodzić badania i sprawdzenia homologacyjne. Nam do odbioru, już ze świadectwem homologacji ma być podstawiony w zajezdni tramwajowej pod koniec kwietnia br. (wraz z drugą sztuką). Wówczas mamy ok. miesiąca na odbiory, badania, sprawdzenia, testy i przejechanie min. 120 km po olsztyńskich torowiskach. Po tym wystawimy protokół odbioru, który stanowi podstawę wystawienia faktury i sprzedaży. I taką procedurę odbiorową planujemy przeprowadzać dla każdych dwóch sztuk co miesiąc, poczynając od połowy kwietnia, czyli także w maju, czerwcu, lipcu, sierpniu i wrześniu. Tym samym po odbiorach powinniśmy być w połowie października, a po płatnościach w połowie listopada – poinformowała nas Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta Olsztyna.

Tramwaj, który właśnie do nas przyjechał będzie musiał przejść proces homologacji - informuje rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Olsztynie, Cezary Stankiewicz. Sprawdzany będziesz szereg parametrów, zarówno na terenie naszej zajezdni, ale Panoramę będzie można też zobaczyć na torowiskach w różnych częściach miasta. Jeździć będzie jednak w nocy, poza godzinami regularnego kursowania – dodaje.

Homologacja powinna zacząć się w poniedziałek (17 lutego) i potrwać około dwóch-trzech tygodni. Cały proces nadzorować będzie specjalistyczna firma z Warszawy, jednak pojazdy będą prowadzić motorniczowie z Olsztyna. Zadanie mogło zostać zrealizowane w Turcji. Jednak przeprowadzenie do w naszym mieście daje od razu szansę na zapoznanie się przez pracowników MPK z nowym pojazdem. Koszt homologacji pokrywa firma Durmazlar.

Tramwaje produkowane dla Olsztyna są niskopodłogowe, dwukierunkowe, z zachowaniem wszelkich udogodnień, do których już przyzwyczaili się pasażerowie ze stolicy regionu. Są dłuższe od Solarisów Tramino i mają 32,5 metra długości, tak jak obecne 2,5 metra szerokości oraz pomieszczą min. 210 pasażerów, z czego 40 na miejscach siedzących (+4 składane). Drzwi za kabinami motorniczego będą jednoskrzydłowe, natomiast pozostałe cztery pary – dwuskrzydłowe, jak w obecnie użytkowanych przez nas pojazdach.

Ostatnie dwa tramwaje z tego zamówienia powinny dotrzeć do Olsztyna we wrześniu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
Durmazlar
Panorama

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....