TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Pierwsze tramwaje pojechały po nowej trasie w al. Pawła Adamowicza
InfoRail.pl - Opublikowano: 25.05.2020 20:45:59
Pierwsze tramwaje pojechały po nowej trasie w al. Pawła Adamowicza (foto: UMG)

W poniedziałek, 25 maja, od godz. 9.00 odbył się pierwszy przejazd testowy tramwaju na nowej trasie łączącej Piecki-Migowo z Jasieniem i Ujeściskiem-Łostowice.

Jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie, pierwsi pasażerowie przejadą tą trasą już w czerwcu br. Zgodnie z zapowiedziami linia tramwajowa nr 12 zmieni dotychczasową trasę i połączy Jasień oraz Ujeścisko-Łostowice z Pieckami-Migowem oraz Stogami.

Przy skrzyżowaniu ul. Warszawskiej z Jabłoniową, gdzie w ramach budowy al. Pawła Adamowicza (roboczo nazywanej Nową Bulońską Północną) powstał węzeł trawmajowo-autobusowy, w poniedziałek zorganizowano konferencję z udziałem władz Gdańska i wykonawcy prac.

Stawiamy na komunikację publiczną. To konsekwentna polityka miasta od wielu lat. Niebawem ta linia tramwajowa będzie się rozgałęziać - powstanie tzw. Nowa Warszawska. Nie wszystko jest jeszcze w 100 proc. gotowe, ale stopniowo, w miarę możliwości będziemy udostępniać tę inwestycję mieszkańcom. W styczniu br. udostępniliśmy drogę dla samochodów, teraz robimy wszystko, by udostępnić drogę tramwajową. Niebawem udostępnimy też chodniki i drogę rowerową - podkreślała prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz.

Piotr Borawski, zastępca prezydent przypomniał, że al. Pawła Adamowicza jest elementem większego programu komunikacyjnego na terenie Gdańska.

Trasa, którą dziś testujemy, jest elementem większej całości, czyli nowej infrastruktury i nowych tras, które zostaną uzupełnione o Nową Warszawską. W tym tygodniu otwieramy koperty przetargowe na jej budowę. To także nowy tabor, czyli autobusy i tramwaje. To także wspólny bilet - i to jest bardzo istotne, jeśli chodzi o tę trasę - wyliczał Piotr Borawski, zastępca prezydent ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu. Po uruchomieniu Nowej Warszawskiej chcielibyśmy bowiem uruchomić nową linię tramwajową (nr 12), która połączy Stogi, południe Gdańska, czyli Chełm, Ujeścisko, Jasień, Piecki-Migowo z pętlą PKM Brętowo. Tam, na wspólnym bilecie, na jednym przystanku tramwajowo- kolejowym, drzwi w drzwi, pasażerowie będą mogli się przesiąść i szybko dotrzeć do Oliwy, Strzyży czy Wrzeszcza – dodał.

Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzorowała przebieg tej inwestycji, poinformował, że prawdopodobnie już za kilka tygodni al. P. Adamowicza pojadą pasażerowie komunikacji miejskiej.

Zadanie to, w mojej ocenie, przebiegało bardzo sprawnie, pomimo wielu uwarunkowań i kłopotów. Budowa al. Pawła Adamowicza dobiega końca. Najważniejsza rzecz, jaka się teraz odbywa to jazda techniczna, która ma mniej więcej pokazać, w jakim czasie możemy uruchomić ruch pasażerski. Wszystko wskazuje na to, że w czerwcu ten ruch powinien zostać uruchomiony. 28 maja otwieramy przetarg na budowę Nowej Warszawskiej. W okresie wakacji chcemy rozpocząć to zadanie jako kontynuację tej linii tramwajowej - zapowiedział dyrektor Włodzimierz Bartosiewicz. -

Kończymy prace wykończeniowe, by jeszcze przed wakacjami wszystko było gotowe - zaznaczyła z kolei Małgorzata Winiarek-Gajewska, prezes NDI, które realizuje budowę al. Pawła Adamowicza.

W ramach inwestycji powstała dwutorowa linia tramwajowa o długości 2,6 km, która będzie przedłużeniem istniejącej linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Bulońskiej i Myśliwskiej w kierunku ul. Jabłoniowej. Na trasie przecina m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończy się na wysokości skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową. Wzdłuż nowej trasy zaplanowano pięć przystanków komunikacji miejskiej:

"Królewskie Wzgórze" przy al. Adamowicza, w rejonie skrzyżowania z ul. Nową Wołkowyską,

"Łabędzia" przy al. Adamowicza, na wysokości ul. Łabędziej,

"Stolema" przy al. Adamowicza, w rejonie skrzyżowania z ul. Stolema,

"Zabornia" przy al. Adamowicza, w rejonie skrzyżowania z ul. Kartuską,

"Lawendowe Wzgórze" - dla krańca tramwajowego przy ul. Nowej Bulońskiej, w rejonie osiedla Lawendowe Wzgórze i Przedszkola nr 68 oraz dla przystanku autobusowego w tej lokalizacji.

W rozkładach jazdy pojawi się też nazwa "Ujeścisko" - dla całego węzła integracyjnego u zbiegu ul. Jabłoniowej i Warszawskiej, który także zbudowano w ramach tej inwestycji.

Poza tym powstał węzeł przesiadkowy tramwajowo - autobusowy tzw. "Węzeł Zabornia".

Na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko" zbudowano zadaszone parkingi rowerowe, a nad potokiem Siedleckim powstał charakterystyczny most.

Aleja Pawła Adamowicza jest jezdnią dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem. Na całej długości, czyli 2,7 km drogi, powstała również droga rowerowa z infrastrukturą towarzyszącą.

Dodatkowo w ramach inwestycji zbudowano lub przebudowano odcinki ulic powiązanych z Nową Bulońską Północną, w tym ulicy Myśliwskiej, Nowej Wołkowyskiej, Myśliwskiej Południowej, Stolema, Kartuskiej, Limbowej, a także łącznice węzła z ul. Armii Krajowej, tzw. Nową Warszawską i tzw. Nową Jabłoniową.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdańsk
budowa
tory
torowisko
infrastruktura

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....