TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Policjanci i strażacy uczą się zachowań tramwajów
MPK InfoTram.pl - Opublikowano: 08.10.2019 14:45:35
Policjanci i strażacy uczą się zachować tramwajów (foto: MPK)

Ponad 50 strażaków i 20 policjantów z drogówki szkoli się w tym tygodniu w zajezdni tramwajowej MPK-Łódź.

Z czego? Policjanci testują tramwaje podczas hamowania, a strażacy podnoszą wagony. Zdobyta wiedza pozwoli funkcjonariuszom usprawnić akcje ratunkowe i przyspieszyć wznawianie ruchu tramwajowego.

Niestety, nasza firma przysparza trochę pracy dwóm służbom - straży pożarnej i policji. Oczywiście nie robimy tego specjalnie, staramy się jak najlepiej współpracować przy wszystkich zdarzeniach, które są z udziałem naszych pojazdów - zaznacza Zbigniew Papierski, prezes MPK - Łódź. To pojazdy o dużych gabarytach, więc wymagają specjalistycznego przygotowania się do interwencji – dodaje.

Dlatego MPK – Łódź od kilku lat szkoli funkcjonariuszy z obsługi zdarzeń drogowych z udziałem tramwaju. W tym tygodniu strażacy z Jednostki Ratowniczo - Gaśniczej nr 4 uczą się w Zajezdni Telefoniczna, jak odłączyć napięcie w wagonie, awaryjnie otworzyć drzwi czy zabezpieczyć tramwaj przed ruszeniem w trakcie działań ratunkowych. O ile opanowanie takich czynności zajmuje niewiele czasu, o tyle podniesienie tramwaju wymaga nie lada wiedzy i precyzji. Stąd strażacy poświęcają temu zagadnieniu sporą część szkolenia. Uczą się pod okiem pracowników pogotowia technicznego, w którym miejscu podłożyć pod wagon poduszkę pneumatyczną czy podnośnik hydrauliczny.

MPK - Łódź jest wyposażane w coraz to nowszy tabor tramwajowy, co wiąże się z tym, że strażacy stale muszą doskonalić swoje umiejętności i pozyskiwać wiedzę, jak zbudowane są nowe tramwaje - mówi mł.ogn. Łukasz Górczyński z KMPSP w Łodzi.

Wiedza z obsługi tramwaju przydaje się również łódzkiej drogówce, która w tym tygodniu bierze udział w testach hamowania. Policjanci osobiście prowadząc składy. Mają okazję sprawdzić długość drogi hamowania zarówno przy standardowych warunkach pogodowych, jak i na śliskiej szynie, gdy na torach zalegają liście.

Zjawisko czarnej szyny jest wyjątkowo niebezpieczne, ponieważ wydłuża drogę hamowania - podkreśla st.asp. Marzanna Boratyńska z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Łodzi.

O ile funkcjonariusze zdobywają wiedzę z obsługi tramwajów, o tyle MPK – Łódź wymienia pojazdy pogotowia technicznego w Zajezdni Telefoniczna. Do niedawna dysponowało ono głównie Starami z lat 70 i 80. Jedynym nowym pojazdem był MAN z 2008 r., który został zakupiony przy projekcie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. W 2015 r. Zajezdnia Telefoniczna pozyskała nowy, specjalistyczny żuraw na podwoziu IVECO, a w 2018 r. dźwig na podwoziu Skanii. Dzięki temu ostatnio udało się wycofać z eksploatacji dwa Stary. Jeden z nich (wyprodukowany w 1982 r.) został przekazany Klubowi Miłośników Starych Tramwajów i w nocy z poniedziałku na wtorek trafił na Brus. Drugi Star zostanie wkrótce wystawiony na sprzedaż, a trzeci pojazd Zajezdnia Telefoniczna wycofa z eksploatacji do końca roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
zajezdnia
Łódź
Policja
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....