TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Prace w Grudziądzu postępują
Marcin Jasiński - Opublikowano: 18.11.2013 11:17:08
Prace w Grudziądzu postępują
Trwająca w Grudziądzu od wiosny tego roku modernizacja sieci tramwajowej wkroczyła w następną fazę. Po oddaniu zmodernizowanych wagonów, kolejnym etapem przedsięwzięcia była przebudowa infrastruktury. Po wielu perturbacjach związanych z wysokimi kosztami inwestycji unieważniono pierwszy przetarg i okrojono część planowanych prac. Dzięki temu na odcinku ulicy Chełmińskiej od ulicy Kraszewskiego do Toruńskiej włącznie oraz na ulicy Konstytucji 3 Maja wraz z pętlą Rządz nie będzie większych działań związanych z modernizacją. Po wyłonieniu wykonawcy, jakim zostało konsorcjum PBDiM Świecie oraz TOR-KAR-SSON ruszyły prace, których celem było wybudowanie dwutoru w ciągu ulicy Chełmińskiej, na odcinku od ulicy Kraszewskiego do ulicy Południowej. Prace rozpoczęte na tym odcinku 11 marca zostały zakończone pod koniec września, z początkiem października oddano odcinek do użytku. Prócz budowy drugiego torowiska zmodernizowano także pełniącą rolę awaryjnej pętlę „Południowa”(nieużywana od 1996 roku od czasu uruchomienia trasy na osiedle Rządz). Na całym odcinku zmodernizowano perony, ścieżkę rowerową oraz zamontowano ochronne barierki. Na odcinku od pętli Południowa do pętli Rządz nie przewidziano większych prac ze względu na wspomniane oszczędności –zmodernizowano jedynie przejście dla pieszych przecinające torowisko na wysokości ulicy Rakowskiego.Wraz z oddaniem ukończonego etapu w południowej części sieci zamknięto jej północny, najstarszy fragment, na odcinku Aleja 23 Stycznia –Tarpno. Prace w centrum miasta polegają na przedłużeniu odcinka dwutorowego w Alei 23 Stycznia na wysokość ulicy Rybackiej, budowie dwutoru na odcinku Wybickiego –Pętla Tarpno oraz budowę w miejscu starej pętli zintegrowanej pętli tramwajowo-autobusowej, pełniącej funkcję centrum przesiadkowego. Dzięki temu tramwaj odciąży autobusy kursujących na północ linii podmiejskich, ruszające dziś z Alei 23 Stycznia i przebijające się przez miasto w szczycie –wszystkie linie jadące na północny kraniec sieci autobusowej będą ruszać z pętli Tarpno, a samo przesiadanie się z tramwaju ma być rozwiązane metodą door-to-door. Do tego kierowcy i motorniczowie zyskają zaplecze sanitarne, a także pojawi się dodatkowy tor odstawczy.Na ten moment prace w centrum i północnej części miasta wyraźnie zwolniły, gdyż niezbędne są prace archeologiczne polegające na zbadaniu wykopanych przez wykonawcę robót dawnych fragmentów murów obronnych, starych kamienic i ulic. Między innymi takie znaleziska zostały odkryte w ciągu ulic Klasztornej i Starej. Największy postęp i intensywność wykonywanych prac widać na pętli Tarpno, gdyż tam wyraźnie zarysowany jest już jej docelowy układ torowisk i jezdni dla autobusów –ułożone zostało częściowo torowisko nowej pętli. Na odcinku od krańcówki, do ulicy Wybickiego, na wysokości zakładu karnego ułożony zostanie dwutor, przez co w Grudziądzu pozostanie już tylko jedna mijanka –na Rynku Głównym. Na całej trasie pojawią się także nowe perony, elektroniczne tablice z czasem odjazdu oraz nowe, szklane wiaty. Po ukończeniu jednej z największych inwestycji Grudziądza w XXI wieku czas przejazdu, dzięki likwidacji mijanek i wdrożeniu „zielonej fali”skrócić ma się do około 20 minut.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Grudziądz
modernizacja

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....