TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Przebudowa Średnicowej Linii Tramwajowej Północ-Południe we Wrocławiu
opr. - Karol Wach - Opublikowano: 29.05.2006 16:28:28 1 komentarz
Przebudowa Średnicowej Linii Tramwajowej Północ-Południe we Wrocławiu

Kolejną inwestycją, współfinansowaną przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego, którą chcielibyśmy przedstawić nieco bliżej jest projekt nr Z/2.02/I/1.6/6/04 - Przebudowa Średnicowej Linii Tramwajowej Północ-Południe we Wrocławiu.

 

Opis inwestycji

 

    

Ciąg ulic będący przedmiotem projektu: Świdnicka –Pl. Teatralny –Widok –Szewska –Grodzka, tworzy część Średnicowej Linii Tramwajowa Północ–Południe we Wrocławiu. Linia ta przebiega przez samo centrum zabytkowego Starego Miasta. Wąskie ulice, które prowadzą ruch międzydzielnicowy, nie są przystosowane do przenoszenia ruchu o dużym natężeniu. Torowiska znajdują się w bardzo złym stanie technicznym a jego konstrukcja uniemożliwia poruszanie się po nim składów niskopodłogowych, dostosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. Jezdnie w przeważającej część zbudowane są z kostki kamiennej oraz kostki kamiennej drobnowymiarowej, z licznymi łatami z masy bitumicznej. Nawierzchnia chodników jest bardzo zróżnicowana pod względem zastosowanych materiałów i znajduje się w bardzo złym stanie technicznym. Pilnie wymagają remontu i przebudowy uwzględniającej wprowadzenie elementów ułatwiających poruszanie się osobom niepełnosprawnym. Kamienne krawężniki są w wielu miejscach zapadnięte. Dodatkowy problem stanowią nieuporządkowane obszary parkowania. W wyniku realizacji przedsięwzięcia zostanie stworzona linia tramwajowa dostosowana –na długości 23,96 km –do ruchu nowoczesnych tramwajów niskopodłogowych. Połączy ona południowe i północne krańce miasta Wrocławia, przebiegając jednocześnie w pobliżu dworców PKP i PKS.

W ramach projektu przeprowadzone zostaną następujące działania:

przebudowa i modernizacja istniejących torów tramwajowych w ciągu ulic Świdnicka –Pl. Teatralny –Widok –Szewska –Grodzka o dł. 1997 m, przy zastosowaniu nowoczesnych technologii budowy torowisk, ze szczególnym uwzględnieniem redukcji wstrząsów i hałasu;

dobudowanie drugiego toru tramwajowego w ul. Widok (dł. 180 m), oraz budowa dodatkowego toru na pl. Teatralnym dla linii tramwaju zabytkowego (dł. 119 m) co umożliwi stworzenie dla niego postoju, którego w chwili obecnej w centrum Miasta nie ma;

przebudowa nawierzchni dróg na odcinkach, na których będzie odbywał się ruch kołowy (2305 m);w tym w ramach projektu przebudowane zostaną ulice przyległe do ciągu Świdnicka –Pl. Teatralny –Widok –Szewska –Grodzka (około 550 m): Łaciarska, Bożego Ciała, Św. Marii Magdaleny, Wita Stwosza, Świdnicka (od ul. Kazimierza Wielkiego do ul. Modrzejewskiej) wraz z Menniczą. Koszty przebudowy tych ulic ujęto w kategorii wydatków niekwalifikowanych, przebudowa 4 sygnalizacji świetlnych, przekształcenie części ul. Szewskiej w ciąg pieszo –tramwajowy (na odcinku 830 m), zakup 8 szt. niskopodłogowych, energooszczędnych tramwajów na potrzeby obsługi Linii Średnicowej (wagony o nowoczesnej linii nadwozia, zapewniające pasażerom –w tym osobom niepełnosprawnym –wysoki komfort jazdy oraz zwiększone bezpieczeństwo przy niskich kosztach utrzymania, oraz małej uciążliwości dla środowiska i mieszkańców miasta),przebudowa jezdni i chodników oraz niezbędnej infrastruktury towarzyszącej;uwzględnia ona uwarunkowania historyczne, przestrzenno architektoniczne i konserwatorskie lokalizacji projektu

 

Korzyści dla mieszkańców

 

* zmniejszenia uciążliwości wywołanej hałasem i wibracjami i spalinami,

* zwiększenie bezpieczeństwa poprzez zmniejszenie ilości wypadków drogowych,

* poprawa obsługi komunikacyjnej i zwiększenie komfortu podróżowania,

* poprawy parametrów technicznych drogi oraz dostosowanie ich do norm unijnych,

* zwiększenie atrakcyjności turystycznej,

* przystosowanie elementów pasa drogowego i tramwajów do potrzeb osób niepełnosprawnych;

 

Środki Finansowe, wysokość dofinansowania (zgodnie z umową o dofinansowanie):

Łączna wartość inwestycji 154 832 157 PLN

Kwota dofinansowania 57 944 267,50 PLN

(50% wydatków kwalifikowanych w ramach Projektu)

 

Terminy (zgodnie z umową o dofinansowanie):

rozpoczęcie: II kwartał 2005

zakończenie: II kwartał 2007

 

Opracowane na podstawie www.wroclaw.pl .


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tramwaj
linia
budowa
Unia Europejska

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....