TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Siedem tramwajowych projektów z unijnym dofinansowaniem
InfoTram.pl - Opublikowano: 03.10.2017 14:28:44 12 komentarzy
Siedem tramwajowych projektów z unijnym dofinansowaniem (wiz. TW)

Nowe i modernizowane linie tramwajowe w kilku polskich miastach – to tylko niektóre przedsięwzięcia, które zostaną wsparte unijnym dofinansowaniem.

Umowy podpisano dziś dla 14 projektów. Ich łączna wartość to 8,8 mld zł, z czego 4,9 mld zł stanowią środki Programu Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Projekty z zakresu niskoemisyjnego transportu publicznego, obejmujące m.in. budowę nowych tras tramwajowych i nowy tabor tramwajowy i autobusowy. Realizowane będą w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy. Poniżej pr4ezentujemy szczegóły.

Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru i infrastrukturą towarzyszącą

Termin realizacji: 2021 r.

Beneficjent: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Wartość projektu: 1 189 989 975,53 zł

Dofinansowanie z UE: 554 638 744,87 zł

Projekt obejmuje budowę trasy tramwajowej w ciągu ulic Rakowieckiej – Puławskiej – Goworka – Spacerowej – Belwederskiej – Sobieskiego – Al. Rzeczypospolitej (wraz z budową terminala czołowego na ul. Gagarina oraz pętli na ul. Bonifacego) oraz w ciągu ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. na odcinku od ul. Grójeckiej do Dworca Zachodniego wraz z budową zajezdni Annopol i zakupem gruntów pod jej budowę. Zaplanowano też zakup 50 dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych. Celem projektu jest podniesienie komfortu i niezawodności przewozów oraz zachęcenie mieszkańców do korzystania z przyjaznej środowisku komunikacji zbiorowej.

Budowa tramwaju na Gocław w Warszawie wraz z zakupem taboru

Termin realizacji: 2021 r.

Beneficjent: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Wartość projektu: 396 181 893,00 zł

Dofinansowanie z UE: 61 990 000,00 zł

Budowa dwutorowej trasy tramwajowej o przebiegu: Al. J. Waszyngtona – ul. gen. Bora-Komorowskiego – pętla "Gocław" oraz przebudowy trasy tramwajowej w Al. Waszyngtona na odcinku Rondo Waszyngtona – Rondo Wiatraczna. W ramach projektu planuje się też zakup 18 jednokierunkowych tramwajów niskopodłogowych. Inwestycja zapewni połączenie komunikacją tramwajową osiedla Gocław z centrum Warszawy.

Budowa linii tramwajowej KST, etap III (os. Krowodrza Górka – Górka Narodowa) wraz z budową dwupoziomowego skrzyżowania w ciągu ul. Opolskiej

Termin realizacji: 2020 r.

Beneficjent: Kraków

Wartość projektu: 378 914 203,93 zł

Dofinansowanie z UE: 151 233 429,65 zł

Projekt obejmuje budowę nowej linii tramwajowej oraz przebudowę istniejącej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą (sieć trakcyjna, podstacje trakcyjne, sieci energetyczne itp.), przystankami tramwajowymi i zatokami autobusowymi; przebudowę pętli tramwajowej Krowodrza Górka oraz budowę pętli autobusowo-tramwajowej Górka Narodowa wraz z terminalem autobusowo-tramwajowym. To też m.in. budowa miejsc postojowych w systemie P&R. Główny cel projektu to lepsze wykorzystanie niskoemisyjnego transportu miejskiego w Krakowie poprzez rozwój i integrację systemów publicznego transportu zbiorowego.

Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą

Termin realizacji: 2021 r.

Beneficjent: Kraków

Wartość projektu: 139 769 813,34 zł

Dofinansowanie z UE: 76 457 668,80 zł

Projekt obejmuje m.in. przebudowę torowisk tramwajowych (ul. Basztowa, ul. Zwierzyniecka, ul. Kościuszki, ul. Krakowska, Al. Solidarności, ul. Starowiślna, ciąg ulic Królewska, Podchorążych

i Bronowicka) wraz z infrastrukturą towarzyszącą i podstacjami trakcyjnymi. W planach jest też przebudowa układu torowego w węźle rozjazdów Ronda Kocmyrzowskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą i przebudową podstacji trakcyjnej "Bieńczycka". Cele inwestycji to m.in.: poprawa stanu technicznego infrastruktury tramwajowej, zmniejszenie poziomu hałasu ulicznego i emisji spalin, skrócenie czasu podróży i dostosowania systemu komunikacji zbiorowej do potrzeb osób niepełnosprawnych i starszych.

Budowa trasy tramwajowej łączącej ul. Fordońską z ul. Toruńską wraz z rozbudową układu drogowego, przebudową infrastruktury transportu szynowego w Bydgoszczy

Termin realizacji: 2021 r.

Beneficjent: Bydgoszcz

Wartość projektu: 80 500 000,00 zł

Dofinansowanie z UE: 48 155 499,89 zł

Projekt obejmuje przebudowę układu komunikacyjnego w rejonie ul. Perłowej, na odcinku pomiędzy ul. Wojska Polskiego i Toruńską, w rejonie skrzyżowania ulic Perłowej i Toruńskiej i na odcinku ul. Kazimierza Wielkiego od skrzyżowania z ul. Toruńską do rejonu skrzyżowania z ul. Fordońską. Celem projektu jest poprawa komfortu obsługi pasażerów transportu publicznego, ułatwienie dostępu do niego oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.

Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Toruńskiej w Bydgoszczy

Termin realizacji: 2020 r.

Beneficjent: Bydgoszcz

Wartość projektu: 43 987 033,22 zł

Dofinansowanie z UE: 26 800 000,00 zł

Projekt obejmuje m.in. przebudowę układu komunikacyjnego w rejonie ul. Toruńskiej, modernizację zjazdów do zajezdni Toruńska oraz pętli tramwajowej Stomil (wraz z pętlą), dostosowanie przystanków tramwajowych do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Inwestycja wpłynie na lepsze skomunikowanie różnych obszarów miasta, poprawi komfort pasażerów i bezpieczeństwo uczestników ruchu.

Przebudowa torowisk w ulicach: Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku.

Termin realizacji: 2022 r.

Beneficjent: Poznań

Wartość projektu: 62 805 288,00 zł

Dofinansowanie z UE: 27 253 606,26 zł

Projekt dotyczy przebudowy fragmentu istniejącego torowiska tramwajowego w Poznaniu w ciągu ulic Wierzbięcice – 28 Czerwca 1956 r. na odcinku od skrzyżowania z ul. Królowej Jadwigi, Matyi i Ratajczaka do skrzyżowania z ul. Kilińskiego i Krzyżową wraz z przebudową torowego węzła rozjazdowego u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. o łącznej długości 1,42 km toru podwójnego. Głównym celem projektu jest zwiększenie udziału niskoemisyjnego tramwajowego transportu publicznego w przewozach osób.

Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III

Termin realizacji: 2022 r.

Beneficjent: Miasto Stołeczne Warszawa

Wartość projektu: 3 564 536 216,00 zł

Dofinansowanie z UE: 1 952 151 513,23 zł

Inwestycja zlokalizowana w dzielnicach Wola i Bemowo (odcinek zachodni) oraz Targówek (odcinek wschodnio-północny). Projekt obejmuje budowę odcinka wschodniego-północnego II linii metra (3 stacje wraz z tunelami szlakowymi, wentylatorniami oraz komorami demontażowymi przy budowanych stacjach), budowę odcinka zachodniego II linii metra (2 stacje wraz z tunelami szlakowymi, wentylatorniami oraz komorą demontażową przy torach odstawczych stacji) i zakup 17 sztuk taboru.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Unia Europejska
metro
budowa
  • kolejFAN – 03.10.2017

    no super, olsztyn ja zawsze wielkie nic :(

  • ELPL – 03.10.2017

    A gdzie tramwaj na Naramowice w Poznaniu?

  • Ewcia – 03.10.2017

    Warszawa dostanie dofinansowanie na tramwaje i metro w sumie ponad 2,5 mld. To już przegięcie bo inne miasta dostają ochłapy. Większość osób w Polsce ma gdzieś inwestycje wawki,jak chcą się rozbudowywać to niech za swoje robią. Ile z tych pieniędzy mogły by inne miasta dostać?Hoho dla każdego by starczyło.

  • WK – 03.10.2017

    No właśnie, Poznań się nie popisał. Mieli okazję do dofinansowanie trasy tramwajowej na Naramowice. Wyszło jak zwykle.

  • Marcin Wrocław – 03.10.2017

    A tramwaj na Ołtaszyn, Psie Pole, Nowy Dwór, Maślice, Swojszyce, Jagodno oraz kupować nowe całkiem niskopodłogowe tramwaje Wrocław ma budowac za własne pieniądze? Dlaczego ciagle faworyzują tylko tą Warszawę Ikraków?

  • Ktoś – 04.10.2017

    Szlak człowieka trafia jak się słyszy teksty typu ulżymy warszawiakom aby lepiej mogli dojechać do centrum? Budujemy nowa trasę,zapytamy się uni czy da? A jak unia może nie dać.Ba musi dać bo to warszawka!!! A Wrocław,Poznań(chociaż tu się polepszyło) to co tylko małe procenciki w porównaniu do naszej stulicy(celowy błąd w pisaniu)!!! Nawet nie wspominam o miastach typu Gorzów,Katowice,Grudziądz czy Szczecin gdzie ochłapy są jeszcze większe od większych,a tam ludzie też chcą w godnych warunkach podróżować.Ostatnio miałem przyjemność przejechać się w Szczecinie tramwajem na odcinku Dw.PKP-Pomorzany ulicą Kolumba.Nawet nie potrafiłem napisać smsa bo tramwaj tak trząs że nie byłem w stanie skupić si na tym co pisałem... Oto jest równość w przyznawaniu środków na dofinansowania.Nie tylko wawką żyjemy.

  • wujek Fester – 04.10.2017

    A większość osób w Wawce nie ma gdzieś inwestycji w innych polskich miastach. I tym się różnimy, reszto Polski, skoro już tak bardzo chcecie być tą resztą.Oczywiście hasło "janosikowe" nic wam nie mówi, nieeeeŻyczę Wam jak najlepszych sieci tramwajowych, metra i w ogóle szyny na każdym kroku. Serio! A jak już to dostaniecie, to i tak nie przestaniecie hejtować- taka wasza reszto-polska natura

  • Misiek Krk – 04.10.2017

    Duży może więcej! Czyli jak zwykle Wawka bierze wszystko a reszta ochłapy. Cóż jak w piosence z dawnych lat "nie masz cwaniaka nad warszawiaka"

  • Fredka – 04.10.2017

    Bo Warszawa musi mieć wszystko co największe,najdłuższe,najbardziej rozwinięte.Spać po nocach by nie mogli.

  • fromex – 04.10.2017

    Jedni przelewają żółć na klawiaturę, a inni zbierają d... i słoiki w troki i przyjeżdżają do tej cholernej wawki, dzięki czemu paxy w zbiorkomie coraz częściej zazdroszczą śledziom w beczce :> Nie, nie wogóle nie potrzeba tu nic rozbudowywać, dokupować, bo po co...I też jestem za tym, żeby miasta rozwijały się za swoją kasę - koniec z janosikowym :>>

  • Wawek – 09.10.2017

    Też tak uważam niech miasta budują za swoje a nie wyciągają swoje leniwe łapy po "janosikowe".

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....