TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Specjalistyczny sprzęt w MPK Wrocław
Karol Wach - Opublikowano: 12.07.2011 09:07:14 3 komentarze
Specjalistyczny sprzęt w MPK Wrocław

Wrocławskie MPK ogłosiło właśnie przetarg na wyprodukowanie i dostawę wielozadaniowego, specjalnego pojazdu pogotowia technicznego wraz ze sprzętem dodatkowym, osprzętem żurawia oraz narzędziami i akcesoriami do działań ratowniczo –naprawczych. To będzie pierwszy taki pojazd w Polsce –wielozadaniowy i spełniający co najmniej trzy zasadnicze funkcje –dźwigu i holownika, zarówno autobusowego, jak i tramwajowego. Zagłębiając się nieco bardziej w techniczne szczegóły należy zwrócić uwagę na funkcjonalność pojazdu. Owe trzy funkcje warto przedstawić osobno. Po pierwsze to wielozadaniowe pogotowie techniczne ma służyć jako dźwig do podnoszenia uszkodzonych autobusów oraz wykolejonych tramwajów, a także wkolejania wykolejonych tramwajów - ustawiania na torowisku po wykolejeniu oraz podnoszenia tramwaju w sytuacji, gdy znajduje się pod nim ofiara wypadku. Podnoszenie ma być realizowane za pomocą trawersy, na linach lub pasach mocowanych do zewnętrznych czopów (uchwytów) tramwaju, a w przypadku pracy pod siecią (drut jezdny zawieszony na wysokości około 5,50 m) podnoszenie musi zostać wykonane bez konieczności jej rozpinania umożliwiając uniesienie tramwaju o wysokości około 3,2 m na wysokość nie mniejszą niż 0,6 m. W celu rozszerzenia możliwości żurawia do innych, szerszych zastosowań, należy zastosować dodatkową wciągarkę linową, pozwalającą w szybki sposób przystosować posiadany żuraw do typowej pracy dźwigowej, a po zastosowaniu zblocza –pozwalającą uzyskać także i w tym przypadku wymagany udźwig minimum 20 ton. Obszar pracy dźwigu (żurawia) z tyłu i z obu boków pojazdu musi umożliwić zabudowę za kabiną pojazdu „kontenera –skrzyni”na akcesoria (narzędzia i urządzenia), potrzebne do realizacji zadań dźwigowo-ratowniczych. Na wyposażeniu skrzyni żurawia będzie się znajdował, oprócz klasycznych narzędzi ręcznych i elektronarzędzi, także sprzęt do ratownictwa techniczno-drogowego (m.in. rozpieraki hydrauliczne oraz nożyce do cięcia karoserii). Sam żuraw, bez kabiny operatora, musi zostać wyposażony w funkcję zdalnego sterowania, umożliwiającą bezprzewodowe sterowanie wszystkich jego funkcji (m.in.: podnoszenie, opuszczanie, obrót, wysuwanie poszczególnych członów, sterowanie ustawieniami podpór, itd.). Urządzenie do zdalnego sterowania żurawiem musi być odporne na zakłócenia spotykane w warunkach miejskich oraz dysponować możliwością sterowania przewodowego na odległość rzędu 10 - 20 m (podłączanie poprzez szybkozłącze). Podpory żurawia (dźwigu) wysuwać się muszą hydraulicznie i posiadać funkcję zdalnego sterowania.

Po drugie pojazd ma służyć jako holownik pojazdów szynowych przy użyciu sprzęgu. Funkcja ta polega przede wszystkim na: holowaniu tramwaju po akcji ratowniczej lub wkolejeniu oraz holowaniu - ewakuacji tramwajów w przypadku awarii zasilania w danym obszarze miasta. Holowanie pojazdów szynowych odbywać się będzie w przypadku tzw. torowisk zakrytych (typu ulicznego), w których powierzchnia szyn jest równa z nawierzchnią ulicy. Jak łatwo się domyśleć specyfikacja przetargowa została napisana w ten sposób, aby nowy nabytek mógł być również wykorzystywany przy obsłudze m.in. nowych wagonów Skoda 19T. I wreszcie po trzecie ma być to holownik wykorzystywany przy holowaniu uszkodzonego autobusu lub po akcji ratowniczej.

Podstawowe parametry pojazdu:

 

1.

Szerokość maksymalna

2 250 mm

2.

Wysokość maksymalna

3 350 mm

3.

Długość całkowita maksymalna

12 000 mm

4.

Masa całkowita maksymalna (techniczna)

·        51 000 kg

·        Po zamontowaniu żurawia na podwoziu, masa własna zestawu „żuraw + podwozie”powinna być taka, żeby umożliwiała rezerwę ładowności min. 5000 kg na zabudowę oraz osprzęt wg rozdz. 4, a masa całkowita z w/w rezerwą ładowności nie może przekraczać 51 000 kg

5.

Silnik

Moc 300-400 kW, EURO 5

6.

V max

90km/h

7.

Podwozie

Konfiguracja osi 8x8

8.

Dodatkowe urządzenia

1) wyciągarka zamontowana w ramie samochodu,

2) wyciągarka zamontowana na konstrukcji żurawia,

3) urządzenie sprzęgające z tyłu samochodu, do sprzęgu tramwajowego lub autobusowego,

9.

Kabina

amortyzowana i klimatyzowana

10.

Moment udźwigu

2000 –2600 kNm

11.

Max udźwig

38000-40000 kg na wysięgu 5,00 m

12.

Maksymalny wysięg poziomy żurawia

11-12 m udźwigiem 20000 kg

13.

Wysięg pionowy

14-15 m

14.

Żuraw

składany na kabinę lub za kabiną

 

Szczegółowe wymagania techniczne zamawianego przez MPK Wrocław pojazdu są dostępne na stronie przewoźnika: www.mpk.wroc.pl . Gwarancja na pojazd pogotowia technicznego wraz z osprzętem powinna być udzielona na okres 36 miesięcy. Wykonawca zobowiązany będzie również do przeprowadzenia szkolenia pracowników MPK w zakresie obsługi technicznej, postępowania w razie awarii, diagnostyki i oprogramowania użytkowego pojazdu pogotowia technicznego. Oferty można składać do dnia 9 sierpnia 2011 roku. Jedyne kryterium wyboru to cena. Wymagany termin realizacji zamówienia –12 miesięcy. 

Zakup pogotowia technicznego dla MPK Wrocław współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, Priorytet nr 3 „Rozwój infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku (Transport)”, Działania nr 3.3 „transport miejski i podmiejski”. W ramach unijnego dofinansowania zakupionych zostało już 8 wagonów 205WrAs, za kwotę 24 mln zł. Unia dołoży także do systemu monitoringu wizyjnego, w który MPK zaopatrzy większość swoich pojazdów (wartość 7,8 mln zł), systemu informacji pasażerskiej (4,6 mln zł), zintegrowanego systemu zarządzania flotą pojazdów i zapleczem technicznym (1,9 mln zł), systemu internetowego obsługi pasażerów (1,6 mln zł) oraz systemu monitoringu napełnień (0,9 mlz zł). Na uwagę zwraca system monitorowania napełnień. Dzięki niemu przewoźnik będzie mógł zbadać potoki pasażerskie na każdej linii, co pozwoli na lepsze i optymalne dobieranie taboru do potrzeb pasażerów a co za tym idzie na poprawienie wydajność systemu komunikacji we Wrocławiu. Warto także podkreślić, iż nowy system informacji pasażerskiej ułatwi podróżnym korzystanie z komunikacji miejskiej, przesiadki i orientowanie się w terenie. Podobny cel ma internetowy serwis obsługi pasażera. Tam każdy za pomocą myszki lub klawiatury telefonu znajdzie najważniejsze informacje komunikacyjne, zaplanuje podróż, czy obejrzy aktualizowany na żywo rozkład jazdy –informuje rzecznik prasowy Przedsiębiorstwa Janusz Krzeszowski. Projekt MPK Wrocław jest jednym z największych tego typu w regionie. Całkowita wartość zadań to aż 47 776 924, 10 zł. Unia Europejska dofinansuje aż 84,99% z całości wydatków, co daje ponad 33 135 450,76 zł dotacji. - Pieniądze zostaną wydane na poprawę jakości i rozwój wrocławskiej komunikacji miejskiej. Zyskają na tym przede wszystkim pasażerowie - wyjaśnia Patryk Wild, dyrektor ds. inwestycji i rozwoju w MPK Wrocław. Termin zakończenia realizacji wszystkich zadań w ramach projektu zaplanowany jest na 3 kwartał 2013 roku. 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MPK Wrocław
dźwig
holownik
Unia Europejska
  • wiktor2115 – 13.07.2011

    dziwię się specyfikacji przetargowej a mianowicie o długości całego pojazdu,to jest miej więcej długość solowego autobusu i ciekawi mnie jak takie pogotowie techniczne będzie pracować??

  • eks-maszynista – 15.07.2011

    Ze specyfikacji przetargowej wynika, że tak nowoczesny pojazd nie będzie wyposażony w alternatywne podwozie szynowe. Więc co w przypadku dojazdu do i holowania tramwajów po wydzielonym torowisku?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....