TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Tramwaj na Naramowice z dofinansowaniem
InfoTram.pl - Opublikowano: 28.12.2017 15:45:31 3 komentarze
Tramwaj na Naramowice z dofinansowaniem

Ponad 109 mln zł dofinansowania na budowę trasy tramwajowej na Naramowice otrzymał Poznań ze środków unijnych. To ponad 40% kwoty całej inwestycji.

Umowę podpisał Jacek Jaśkowiak, prezydent Miasta Poznania z Przemysławem Gorgolem, dyrektorem Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

- W sprawach ważnych dla Poznania, dla Wielkopolski i Polski, potrafimy mówić jednym głosem, ponad podziałami politycznymi. W zakresie transportu publicznego mamy jedno zdanie - zwrócił się Jacek Jaśkowiak do wojewody wielkopolskiego, Zbigniewa Hoffmana. - Jesteśmy znani ze sprawności zarządczej i otrzymaliśmy szereg wyróżnień, które to potwierdzają. Jestem przekonany, że ten projekt będzie wzorcowy, oddany przed terminem i w założonym budżecie.

Wartość całego przedsięwzięcia szacowana jest na ok. 264,4 mln zł, natomiast przyznana wartość dotacji to ponad 109 mln zł. To największy z projektów transportu publicznego realizowany przez Miasto Poznań, który uzyskał dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie 2014-2020. Projektem, który łączy się z budową tramwaju wzdłuż ul. Naramowickiej jest budowa węzła drogowego "Nowa Naramowicka" w miejscu skrzyżowania ul. Naramowickiej i ul. Lechickiej, dla którego Miasto Poznań uzyskało już dofinansowanie na kwotę 46,2 mln zł - także ze środków POIiŚ 2014-2020. Przewidywany termin zakończenia prac to koniec 2021 roku. Wiosną 2022 roku całość inwestycji powinna być gotowa i oddana do użytku.

Nowa trasa tramwajowa o długości 3,27 km będzie prowadzić od pętli tramwajowej Wilczak, wzdłuż ul. Naramowickiej i planowanej ul. Nowej Naramowickiej, do przystanku czołowego w sąsiedztwie ul. Błażeja. W ramach inwestycji przewidywany jest także remont odcinka ul. Naramowickiej, od ul. Serbskiej do ul. Lechickiej, oraz budowa ul. Nowej Naramowickiej, od ul. Łużyckiej do ul. Nowej Stoińskiego wraz z jej fragmentem. Łącznie powstanie 7,5 km nowych dróg.

Inwestycja obejmuje wykonanie torowiska tramwajowego o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych w celu osiągnięcia m.in. trwałości, poprawy bezpieczeństwa, a także ograniczenia emisji drgań i hałasu. Poza budową torowiska tramwajowego i ul. Nowej Naramowickiej planowana jest także budowa wiaduktu nad ul. Lechicką, sieci trakcyjnej, nowych przystanków, parkingów rowerowych oraz instalacja monitoringu.

Głównym celem inwestycji jest stworzenie nowego połączenia szybką i ekologiczną komunikacją tramwajowa pomiędzy dzielnicą mieszkaniową na Naramowicach, a centrum miasta. Publiczny transport zbiorowy m.in. dzięki skróceniu czasu podróży ma być bardziej konkurencyjny w stosunku do komunikacji indywidualnej. Istotny jest również fakt zwiększenia udziału niskoemisyjnego tramwajowego transportu publicznego w przewozach osób i tym samym zmniejszenie niekorzystnej relacji podziału zadań przewozowych, jaka ma miejsce w Poznaniu i która stanowi bezpośrednią przyczynę wzrostu zatłoczenia motoryzacyjnego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
Unia Europejska
CUPT
  • z – 28.12.2017

    Woda z ogniem dogadała się w sprawie tramwaju na Naramowice to dobrze , ciekawe jak się dogadają za rok w 100 lecie jedynego krajowego zwycięskiego Powstania Wielkopolskiego.Wojsko Macierewicza z słynnym apelem Smoleńskim nie przejdzie, zapewne jak w tym roku będzie sporo harcerzy.Wracając do trasy Naramowickiej inwestycja jest opóźniona o około 10-15 lat obecnie przejazd jest prawdziwym choro rem.Jedno jest pewne iż za Jaśkowiaka transport zbiorowy jak nigdy jest uzdrawiany,natomiast samochodziarze mogą narzekać iż powstało dużo ulic jednokierunkowych oraz w centrum ruch uspokojono likwidując sporo zbędnych świateł drogowych.

  • Pomarzyć niezaszkodzi.... – 31.12.2017

    Mało jest w Poznaniu inwestycji, które realizowane są w "zaplanowanym czasie" lub w trakcie których ...nie pojawiają się dodatkowe problemy. W przypadku tak dużej inwestycji obstawiam, że problemów będzie co niemiara a zakładany termin oddania całości "w 2022 r." ...można włożyć między bajki. Który wykonawca podejmie się realizacji takiej inwestycji skoro zwykłego remontu "100 m chodnika" nie mogą wykonać w zaplanowanym czasie ? Obecnie to już nawet Ukraińców ciężko zwerbować do najprostszych prac a co dopiero - armię ludzi - potrzebnych do takiej inwestycji. Ukraińcy też już zaczynają stawiać warunki płacowe i nie chcą pracować za "minimalną" . Zatem znając ...poznańskie realia inwestycyjne to rok 2030 jest "bliższym zakończenia" tej inwestycji o ile w ogóle...

  • Poznaniak – 01.01.2018

    Jakby nie patrzec inwestycja NowoNaramowickiej jest planowana od lat 80tych. Gdzies posiadalem plan Piatkowa i Naramowic gdzie naniesiony byl przebieg NN. Wiec dopuszczono do budowy osiedli na dawnych polach PGO a nie zmieniono nic z KM i NN. Wiec to juz dawno czerwona lampka sie pali

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....