TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Wrocław: Po szynach pomkną szybsze tramwaje
GAZETA WYBORCZA - WROCŁAW 28.02.2008 - Opublikowano: 28.02.2008 15:56:53 1 komentarz
Wrocław: Po szynach pomkną szybsze tramwaje
Rozpoczyna się rewolucja na wrocławskich ulicach. Miasto właśnie ogłosiło przetarg na pierwszy odcinek nowej linii tramwajowej, która ma kursować jak metro. Urzędnicy planują dwie trasy. Jedna prowadzić będzie z Gaju do Maślic, obok których powstanie stadion na Euro 2012. Druga połączy Leśnicę z Sępolnem. - Na razie jednak skupimy się na rozładowaniu korków na południu miasta - mówi Tomasz Ossowicz, dyrektor Biura Rozwoju Wrocławia. Program Tramwaj Plus rozpocznie się więc od modernizacji ul. Bardzkiej i Świeradowskiej. Bardzka, na odcinku od Armii Krajowej do torów kolejowych, zostanie znacznie poszerzona. Tramwaj będzie miał wydzielone torowisko, którym dojedziemy do Świeradowskiej. W planach są również nowe chodniki, ścieżki rowerowe i oświetlenie. Nie będzie za to pętli. Tramwaje Plus mają jeździć jak metro - w obu kierunkach. Wszystkie będą miały drzwi po obu stronach.
Od Bardzkiej linia tramwajowa zostanie poprowadzona Hubską do Dworca Głównego. Tam - pomiędzy dworcem PKS a PKP - powstanie węzeł przesiadkowy. Ten fragment ulicy zostanie więc zamknięty dla samochodów.
- Przewidujemy tam perony dla tramwajów, autobusów, a także wygodne przejścia dla pieszych - zapowiada Zbigniew Komar, szef sekcji ds. rozwoju transportu szynowego w urzędzie miejskim. Szczegóły będą znane, gdy powstanie koncepcja modernizacji Dworca Głównego.
Z dworca nowa linia pobiegnie przez Legnicką, Pilczycką na Kozanów a stamtąd na Maślice. - W okolicach ulicy Drzymały koło nowego stadionu na Euro 2012 planujemy podobny węzeł przesiadkowy jak na dworcu. Będzie on jeszcze połączony wygodnymi przejściami z przystankiem kolejowym - zapowiada Zbigniew Komar.
Tramwaje Plus mają jeździć szybciej niż dotychczasowe, nawet na starych torowiskach. Będzie to możliwe dzięki modernizacji torów oraz zmianom w organizacji ruchu na wrocławskich ulicach.
Tramwaje mają mieć pierwszeństwo na wszystkich skrzyżowaniach, a przystanki nie będą ulokowane przed, ale za skrzyżowaniami. To, jak przekonują specjaliści, zwiększy ich szybkość.
- Obecnie motorniczy musi czekać na przystanku, a potem jeszcze na światłach. Chcemy tak usprawnić sterowanie ruchem, aby dać absolutny priorytet tramwajom. Potem, już za skrzyżowaniem i po zabraniu pasażerów, motorniczy mógłby ruszyć do przodu od razu, nie czekając na nikogo - mówi Zbigniew Komar, szef sekcji ds. rozwoju transportu szynowego. - Zaoszczędzimy w ten sposób cenne sekundy.
Szybsze będą również nowe tramwaje - mają rozwijać prędkość około 80-90 km na godzinę. Miasto chce kupić 28 pojazdów. Na ulice powinny wyjechać jesienią 2009 roku, kilka miesięcy po zakończeniu prac na Świeradowskiej. Wszystkie trasy i drogi Projektu Tramwaj Plus mają być gotowe w 2011 roku.
Na cały program, wraz z zakupem taboru, potrzebne są ogromne pieniądze - 800 mln zł. - Będziemy się jednak ubiegać o dofinansowanie z różnych programów UE - mówi Rafał Rychel, prezes spółki Wrocławskie Inwestycje, która rozpisała przetarg. Same prace na Bardzkiej i Świeradowskiej mają kosztować około 100 mln. Dokładną kwotę poznamy, gdy zostanie wybrany wykonawca. Być może już w kwietniu.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
Unia Europejska
szybki tramwaj
  • Esso_NL – 07.03.2008

    No to ladnie :) Szybkie trametro jak w Randstad w NL Czekam z niecierpliwoscia :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....