TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Wrocław: Żaden tramwaj nie jedzie po swojej stałej trasie!
InfoTram.pl - Opublikowano: 26.06.2020 13:45:22
Wrocław: Żaden tramwaj nie jedzie po swojej stałej trasie! (foto: MPK)

W sobotę MPK Wrocław rusza aż z 5 nowymi remontami torowisk. Wszystko w ramach akcji #Torywolucje!

Żaden tramwaj nie jedzie po swojej stałej trasie, a z 72 linii autobusowych 50 w jakimś stopniu jeździ objazdami – to najlepiej pokazuje jak mocno weszliśmy w miasto i jak wiele miejsc wymaga naszej pilnej interwencji – opowiada inżynier Kamil Kosarewicz zastępca dyrektora ds. inwestycji w MPK. Od soboty będziemy prowadzić 5 torowych inwestycji w mieście, ale każda w istotnym dla miejskiego transportu miejscu – dodaje.  

Remonty, które czekają wrocławian to przede wszystkim dwa strategiczne place Wrocławia. Rondo Reagana oraz Plac Dominikański. O ile remont węzłowego punktu placu Grunwaldzkiego wpłynie w sposób nieznaczny na jazdę kierowców indywidualnych  to prace torowe na placu Dominikańskim już ten przejazd skomplikują.

Zalecamy kierowcom jadącym Kazimierza Wielkiego korzystanie z tunelów – przejazd górą w kierunku centrum wiązać się będzie ze sporym objazdem poprowadzonym ulicami Błogosławionego Czesława i Purkyniego – opisuje Tomasz Sikora, rzecznik MPK Wrocław. Remont na placu Dominikańskim będzie kosztował 1,2 miliona złotych i jego pierwsza część potrwa do 25 lipca. Potem torowcy przesuną się na środek placu, by wymienić krzyżownicę – te prace zaplanowano na sierpień.

Na rondzie Reagana MPK zacznie od wymiany torowisk – to pierwszy etap inwestycji, ale nastąpi ważna zmiana: po trzykrotnych remontach prowadzonych w ostatnich kilku latach kostka brukowa zostanie wreszcie zastąpiona nawierzchnią betonową. Kostka przy tym ruchu, ilości torów i liczbie rozjazdów się nie sprawdziła. Prace na pl. Grunwaldzkim będą polegały na wymianie rozjazdów i nawierzchni na peronach przystankowych 1 i 2 (od strony Pasażu Grunwaldzkiego). Tramwaje będą jeździły wyłącznie na relacjach Szczytnicka – Curie-Skłodowskiej. Nie będzie przejazdu na wprost w kierunku mostu Szczytnickiego. Zamknięty będzie wjazd w Piastowską. Autobusy będą omijać perony przystankowe, poruszać się po obwodzie ronda. Przystanki będą zlokalizowane przed i za rondem. Ten remont będzie kosztował 1,95 mln złotych i zakończy się w pierwszej połowie września.

Sprawnie przebiega remont na skrzyżowaniu Piłsudskiego/Świdnicka. 26 czerwca 2020 roku przeprowadzono próbny przejazd tramwajem na remontowanych w czerwcu zwrotnicach i torach ulicy Piłsudskiego w kierunku Dworca Głównego. Od soboty torowcy przeniosą się vis-a-vis, by przez miesiąc wymieniać rozjazdy na zachodnim wlocie Piłsudskiego. Ten remont pochłonie 1,6 mln, a po jego zakończeniu 25 lipca powinniśmy się cieszyć równą asfaltową nawierzchnią.  

Remont, na który czekają mieszkańcy północy Wrocławia także rozpocznie się w sobotę. Za milion złotych wymienione zostanie torowisko na całej pętli Zawalna. Wprowadzone zostanie odwodnienie torów, bo choćby ostatnie deszcze pokazały, że Wrocław – chcąc nie chcąc – dysponuje tramwajem wodnym. Szyn spod wody miejscami nie było widać.

Przede wszystkim jednak za 8,5 miliona złotych remontowana będzie ulica Żmigrodzka od zjazdu z mostu Trzebnickiego przez skrzyżowanie z Broniewskiego aż do Bałtyckiej. Torowisko wykonane w technologii kolejowej w latach 90. nie dość, że wyginało się w każdą stronę to jeszcze powodowało koszmarny hałas. To z tego powodu MPK ograniczyło prędkość tramwajów z 50 do 30 km/h. Teraz na całe wakacje tramwaje znikną w ogóle. Po wakacjach torowisko zmieni się nie do poznania. Zastanie zasypane humusem a na nim posiana trawa. Będzie nie tylko ciszej ale też ładniej.

To nie koniec remontów wakacyjnych – mówi rzecznik miejskiego przewoźnika Tomasz Sikora. Czeka nas jeszcze (jeśli rozstrzygnięcia cenowe i procedura po przetargowa pójdą po myśli MPK) remont torowiska na Olszewskiego do Biskupina oraz torów w ciągu ulicy Hallera. W obu tych miejscach, tak jak na Żmigrodzkiej, stworzone zostaną zielone torowiska – dodaje. (MPK)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
Wrocław
tory
torowisko
remont

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....